Ventspils 3.vidusskola
SKOLAS VISPĀRĪGAIS RAKSTUROJUMS
Ventspils 3. vidusskola ir Ventspils pilsētas domes dibināta un Ventspils pilsētas domes Izglītības pārvaldes pakļautībā esoša izglītības iestāde, kas darbojas, pamatojoties uz Izglītības likumu, Vispārējās izglītības likumu, Bērnu tiesību aizsardzības likumu, Ventspils 3.vidusskolas nolikumu, kurš ir saskaņots ar Ventspils pilsētas pašvaldību, ārējiem normatīvajiem aktiem un skolā izstrādātajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem.
Skolas dibinātājs: Ventspils pilsētas dome
Juridiskā adrese: Tārgales ielā 5, Ventspils, LV-3602
Skolas tips: vidusskola
Skolas direktore: Vera Šengelija, pedagoģijas maģistre un uzņēmējdarbības vadības doktorante
SKOLAS DARBĪBAS PAMATMĒRĶI
Skolas galvenais mērķis:
Veselas, aktīvas, radoši domājošas personības audzināšana, kas apveltīta ar attīstītu intelektu, augstu kultūras līmeni un ir adaptēta dzīvei dinamiskos sociāli – ekoloģiskos un politiskos apstākļos, šim nolūkam izmantojot mācību un audzināšanas metožu ieviešanu un pilnveidošanu, kas veicinātu skolnieku tieksmi izglītoties, attīstīt un uzturēt zināšanas.
Skolas uzdevumi:
- Īstenot vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības programmas atbilstoši Valsts vispārējās pamatizglītības un Valsts vispārējās vidējās izglītības standartiem un tiesību aktiem.
- Atbalstīt motivētu vidi, kas veicina pedagogu pozitīvu ievirzi darbam, uzturot viņos vēlmi ieviest savā darbībā izmaiņas, kas nepieciešamas izglītības iestādes attīstībai, savas psiholoģiski – pedagoģiskās, valeoloģiskās un priekšmetu kompetences pilnveidošanai.
- Izvēlēties mūsdienīgas izglītības darba metodes un formas.
- Sadarboties ar skolēnu vecākiem (aizbildņiem), lai nodrošinātu obligātās pamatizglītības ieguvi skolas skolēniem.
- Racionāli izmantot skolai iedalītos finanšu resursus.
- Gatavot skolēnus aktīvai līdzdarbībai sabiedrības dzīvē, lēmumu pieņemšanai demokrātiskā sabiedrībā, spējai uzņemties atbildību, risinot kopīgas problēmas.
- Radīt iespējas pieredzes iegūšanai un pašizteiksmei, kas veicina skolēnu vēlēšanos mācīties, rosina iztēli un attīsta spēju neatkarīgi spriest un izteikt savu viedokli.
Skolas stratēģija:
Intelektuālās, emocionālās, tikumiskās, radošās, sociālās un fiziskās veselības kvantitātes un kvalitātes saglabāšana, efektīvi izmantojot kreatīvas apmācības metodes un paņēmienus, izmantojot dabaszinātņu nozīmes palielināšanos izglītības saturā, kā arī skolas vides informatizācijas apstākļus.
Skolas prioritātes:
- Skolnieku kvalitatīvas apmācības, audzināšanas un attīstības nodrošināšana.
- Skolas pedagogu un skolēnu intelektuālās un radošās veselības attīstošās apmācības kvalitātes saglabāšana, skolas vides informatizācijas apstākļos.
- Skolas, ģimenes un sabiedrības pedagoģiskās sadarbības modeļa pilnveidošana veselas, socializētas un radoši domājošas personības audzināšanā.
- Aktīva informatīvo tehnoloģiju iekļaušana mācību procesā.
- Skolotāju, skolnieku un vecāku informatīvā nodrošinājuma uzlabošana.
- Mācību darba vērtēšanas sistēmas pilnveidošana ņemot vērā valsts standartu, mācību programmu prasības un priekšmeta specifiku.